donderdag 24 mei 2012

Mijn Blog

Zo. Eindelijk.
Ik heb besloten om ook maar eens een blog te beginnen. Maar een blog moet natuurlijk wel ergens over gaan. Bij mij is dat: HAKEN!!! Waarom? Laat ik eerst maar eens wat vertellen over mezelf.

Mijn naam is Maureen en ben een 23-jarige biologiestudent in Amsterdam. Oorspronkelijk kom ik uit Brabant en heb een ongezonde liefde voor carnaval. Daarnaast heb ik ook nog eens een ongezonde liefde voor haken. Vandaar deze blog. 
Ongeveer een half jaar geleden heb ik van een dispuutsgenootje leren haken. Het eerste wat ik probeerde te maken was een sjaal. Maar al snel had ik daar genoeg van en deze ligt nog steeds onafgemaakt in de kast. Vlak daarna zag ik in een boekwinkel (waar ik iets teveel tijd doorbreng) een boekje over amigurumi's. Na alle beestjes uit dat en nog twee boekjes gehaakt te hebben besloot ik eens op internet te kijken. En wat zag ik daar: Pokemon. Fantastisch!! (Ja, ik ben van die generatie). Na een aantal pokemon gemaakt te hebben van oa,


wilde ik proberen om zelf patroontjes te maken. 
Een pokemon die ik heel erg in de lijst miste was Mime Jr, en besloot die te gaan maken. Ik ben nu ruim over de helft en wat zag ik gisteren ineens: Kat van Katscreations had een patroon van Mime Jr. gemaakt. Maar ik ben eigenwijs en maak m'n eigen patroontje af en post hem hier. Hopelijk heel snel. 

En daar gaat deze blog over. Haakpatroontjes van voornamelijk pokemon, maar ook andere figuurtjes en diertjes. Foto's en patronen zullen snel volgen. 

Voor nu, slaap lekker en ik hoop dat jullie mijn blog vaker zullen gaan bekijken (als er wat meer op komt te staan :) ). 

Groetjes Maureen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten